Teaching functions

Al repetir un elemento o figura puedes ir formando un patrón el cuál puedes ponerle un nombre, cuando esto sucede vas formando una función, la cuál es una instrucción creada por códigos repetidos los cuales pueden ser combinables. Así se van creando instrucciones de como mover un personaje en una escena o dibujar una forma, etc. y que esto no solo se puede hacer desde el computador, por ejemplo también podemos hacer funciones para darnos entre nosotros instrucciones para realizar un juego.

Me parece interesante poder explicar el concepto de funciones a través de la actividad desconectada, donde a través del coro el alumno comprende que una función es una actividad ya programada.

para explicar las funciones de enseñanza, utilizaría las clases de educación física donde se realizan secuencia de ejercicios para obtener una acción.

My name is Mireya, I am from Chile and I am very excited doing the course. It is a great challenge for me since I have very low knowledge related to technology. It has been a true learning all the advanced since I am very enthusiastic about everything new, since I like to acquire new knowledge to be able to transmit to my students.
I am a Basic Education teacher, I am in charge of a second basic, mixed course, where every day I face new experiences with my children,
The definition that would give the meaning of the functions would be that they are the orders that the computer executes, that is, as it performs a task, the steps it takes to carry out.
I can explain to my students that the functions are the steps that must be followed to solve a problematic situation, they will be the steps to follow,
The important thing that this term can be used in the different subsectors of learning, as demonstrated in the video with the theme of the song, or as the colleague mentions that the functions use them in mathematics. It is a totally transversal term

Buenas tardes, para explicar el concepto de funciones lo haría como en el video, considero que es muy lúdico trabajar conceptos a través de canciones, utilizaría los coros de canciones que están de moda para ellos.

Como docente de matemática, el uso de funciones es constante, el realizar algún tipo de algoritmo que es repetitivo, como sustracciones con reserva, divisiones y otros contenidos, me servirían sobre todo en cursos de primer nivel, explicar este concepto.

Las funciones son como el bis que se le aplica al coro de una canción escrita, algo que se repite constantemente después de cada estribillo, una canción que podría ejemplificar de forma más fácil que es una función es la del “pollito pío”.

Es muy interesante ver como los estudiantes entregan una riqueza vivencial en la sala de clases en acciones propias se su quehacer y poder llevarlo a la aplicación en la programación y aplicación de funciones como la confección de un montaje artístico, de un par de zapatos o de una colación saludable.

También se puede ampliar a la rutina del la jornada completa de clases en general.

El concepto de funciones lo presentaría a los estudiantes a partir de actividades practicas tales como confeccionar un collar con cuencas las cuales repetirán un patrón y así incorporar el concepto lo cual permitirá incorporar el aprendizaje de manera enriquecedora. Luego comentan al grupo de curso, y presentan otros tipos de actividades que permitirán aplicar las funciones.

Excelente ,comparto la misma opinión en relación a las experiencias previas o tareas cotidianas que les permitirán entender el concepto de funciones a los estudiantes , además es importante entender el paso a paso ,y el poder repetir ciertas acciones que les permitirán incorporar las funciones.

Me gustó mucho la idea de compartir con mis niños/as sobre Funciones, a través de las canciones y darles la oportunidad a ellos para que asocien “los coros o estribillos” de la canción con las funciones. En la clase de programación los invitaría a cantar una canción que a ellos/as les guste, proyectándola con el data, los versos estarían de color azul y el estribillos de color rojo. Después de cada verso escribiría el estribillo, que se va a repetir , dependiendo de la canción, varias veces. Luego les preguntaría cómo lo harían ellos para escribir y no repetir tantas veces el mismo coro, escucho sus ideas y tomo aquella que indica que sólo escribiremos “coro o estribillo” después del verso. Proyecto nuevamente la letra de la canción con los versos y sólo la palabra “estribillo” con rojo, debajo. Y cantamos con esas instrucciones. ¡Lo logramos¡. Finalmente les pido que entonemos una canción, cuyo coro además de repetirse en casi todo el verso, incorpora una nueva palabra al terminar y aquí les explico que en programación también utilizamos “Coros” y que se llaman “Funciones” las cuales son una parte de un programa (subrutina) con un nombre, que puede ser invocada (llamada a ejecución) desde otras partes tantas veces como se desee. Un bloque de código que puede ser ejecutado como una unidad funcional.

Hello my name is Magdalena to my students as they are young we would work this concept of functions in the subject of mathematics in basic operations in the field trip specifically to the city fair whose products are sold who are responsible for selling the products l eat they realize what attitude they should have in front of the public so we would see the functioning of the free act the families that supply it and how the basic mathematical operations are linked to the different functioning of the commune.

I would give both a song lyric example and a melodic example. (e.g. AABA or ABAC or ABABCB) #jazz Maybe teaming up with the music teacher so see what they’re learning and if they could fit song forms in class there.

Explicaría el concepto de funciones en una clase de geometría en la que es necesario usar una determinada fórmula matemática para obtener el área y perímetro de una región, pues así cada vez que exista una situación similar, podrán usar la misma función matemática.

A function is a series of actions- algorithm- that can be described in a word or phrase. In gym class, we work on dribbling when we play basketball. Dribbling has a sequence of steps that we practice. That practice creates a “function” that is used throughout the rest of the unit - “dribble” the ball to the basket, “dribble” down the court.

Best explanation of a function - copy of art. I’ll be using that in the future.

Throughout these modules I have been really trying to branch out and be creative with lesson ideas that would work for my students, but I REALLY like the songwriting lesson in Course E, even though it is geared for students that are younger than mine. I think using music and song lyrics is a great way to introduce functions and I honestly wouldn’t change much about this lesson. My students would be so shocked to see me singing and they would also be required to step just slightly out of their own comfort zones, which in the end will be a powerful and memorable learning experience.

The only modification I would make for my 6th graders is during the main activity. Rather than giving them a song or selection of songs, I would allow them to work with their groups to choose their own songs. They love listening to music, singing ALL the lyrics, and doing all the latest dance moves, so I think they would take more ownership in the activity if they could use popular (school-appropriate!) songs on the radio.

In Course E, students are introduced to functions by singing songs which include a repeated chorus. Instead of singing the word “chorus” several times throughout the song, the word signifies that we should go back and repeat the original chorus from a previous part of the song.

As a 3rd grade teacher, I was brainstorming situations students are familiar with that could easily illustrate the concept of functions. I thought about the breakfast line or lunch line at our school. While the sequence to getting a meal does include some choice, there are certain functions, or groups of instructions, that will be repeated several times. For example, a function could be written for moving the tray down the line. The function could be something like:

-place hands on either side of the tray
-grip tray
-slide tray to the right
-take 2 steps
-pause

…or something along those lines! I know that this is an activity every one of my students is familiar with so I think it would be a great example. I would also like to challenge my students to think of other functions that could be written in the activity of getting breakfast or lunch in the cafeteria, there are certainly more!

I teach first graders, so I would want to keep the analogy to real life simple. I like the Little Bunny Foo Foo exercise. I’d also like to use a comparison of cleaning the rooms of your house. The basic steps remain the same for each room.