Welcome! Please introduce yourself

My name Sherri and I teach k-2 technology in North Dakota. I’m looking forward to using code.org in my lab. I’m a beginner and would like to gain as much knowledge as I can to guide my students.

Utilice este hilo para presentarse al grupo. Dinos:

Hola soy Adalberto Torres , vivo en Quilpué país Chile, trabajo en una escuela pública en Olmué y doy clases a alumnos de 5, 6, 7 y 8 grado. me gustaria pertenecer a esta comunidad para aprender un poco más sobre los fundamentos de la computación y su aplicación escolar, estoy en linkedln y me pueden buscar por mi nombre.
no tengo experiencias con Code y se que me estoy embarcando en algo prospero y de mis intereses así es que pondré todo de mi parte para lograrlo.
Me encanta lo tecnológico, pero mas me gusta poder ser un profesor en áreas como las ciencias, soy profesor generalista eso quiere decir que tengo que estar preparado para trabajar en cualquier asignatura de enseñanza, bueno tengan un buen trabajo, suerte…

  • Tu nombre Gonzalo Perez
  • Donde vives / trabajas: Santiago de Chile, colegio club hípico y Aiep
  • Que grado enseñas segundo basico y educacion superiro
  • ¿Por qué estás interesado en ser parte de esta comunidad?
    integrar la computación en todo ámbito de la educación

Hi Everyone,
I may have done this training before, but hey, it never hurts to revisit, right? Right!
My name is Shari Davies and I teach 7th and 8th grade Learning Support (a.k.a. SPED) Math at Meadowdale Middle School in Lynnwood, Wa. I love teaching and am always looking for enriching things to engage my students.

Hi everyone!

My name is Val Lister-Fleurinor. I am a Special Education teacher in Dallas TX. I teach high school students. I joined this community because I am interested in starting an afterschool coding class next school year!

I have NO past experience with coding! I know that it is great and can expand problem solving skills because my son has taken coding classes at his school and I have seen spectacular results.

No meme but my favorite ice cream is Blue Bell Two Step (the one with cookie dough inside cookies and cream ice cream) YUM!

Hola soy nuevo en este mundo, pero siento muchas ganas de aprender.

A continuación me presentare al grupo:

  • Mi nombre es Rodrigo Andrés Ojeda Ruiz
  • Vivo en Los Muermos, Región de Los Lagos, Chile. Trabajo en Colegio San Cristóbal de la misma ciudad.
  • Enseño desde 1° a 6° Básico
  • ¿Por qué estás interesado en ser parte de esta comunidad? Porque puedo rescatar nuevos conocimientos y compartir nuevas ideas.

Además, puedes:

  • Mi facebook es Rodrigo Andres Ojeda Ruiz
  • Soy Ingeniero en informática, y me desenvuelvo en el área educativa.
  • mmm prometeré subir mi foto…
  • Chocolate

Carlos Luis Villegas Becerra.
Vivo en Puerto Montt pero trabajo en el Colegio San Cristóbal de los Muermos
Septimo básico hasta Segundo medio
Me interesa el tema y quiero seguir aprendiendo.
Facebook Carlos Luis Villegas Becerra.
Prácticamente mi experiencia es escasa enseñando en tecnología.
Mi helado favorito es de Chocolate-Vainilla.

Please use this thread to introduce yourself to the group. Tell us:

  • Mi nombre es Jorge Suzarte
  • Vivo en Santiago de Chile
  • Enseño de 3ro a 6to Básico
  • Me interesa ser parte de esta comunidad para compartir experiencias y saberes alrededor de la programación y la enseñanza usando los fundamentos del pensamiento computacional.

Additionally, you can:

Dejo por acá mi perfil de LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/jorge-suzarte-ab711474/
Mi experiencia con Code se limita al uso de la Hora del Código como recurso complementario en 5to Básico.
2016051

  • Sabor de helado favorito: Casi Todos!

Hello everyone. My name is Naufal Rayfi Hafizh. I’m from Jakarta but now staying in Cirebon because of Internship from my university. I currently work at Kodekiddo as an intern instructor for elementary and middle school students. I’m still a computer science student though despite working as an intern.

This community will help me share ideas or to ask for help on how to teach students because I never have any teaching experiences before working as an intern.

You can contact me on:
LinkedIn
Instagram

I like vanilla ice cream, computers, writing, breathing.
I wanted to upload a meme but I didn’t make one so…

“Hello world”
Mi nombre es Christian Díaz, soy de la ciudad de ovalle, region de Coquimbo, Chile.
Trabajo como profesor de física y matemática en los cursos de 1º medio a 4º medio.
Estoy en este foro y esta comunidad como parte de un programa de capacitacion impartido por el ministerio de educación (MINEDUC).

No tengo experiencia alguna con CODE. Me gusta el capuccino con crema y el helado de chocolate suizo.

Hello everyone! My name is Karen Kasprzyk. I am from Edmonds, WA and am a middle school teacher-librarian in the Edmonds School District. I joined this community because I’m interested in possibly starting an after school coding club and could use all the help I can get to get it started.

You can reach me at:
@kasprzykk23
library website

One of my favorite things is coffee, so my students understand that this fits me well

My favorite flavor of ice cream is chocolate :slight_smile:

Hello! My name is Adan. I teach Technology Applications to 6th grade in the DATA Magnet program at Ed White Middle School in San Antonio, TX. I’m interested in being part of this community to learn about teaching coding and principles of computer science as I develop this introductory course at my campus.

Hi, I am Edgar Penaso. I am teaching computer science here in Phuket Thailand. I am teaching grade 4 to grade 6 coding classes. I want to be equipt in teaching code.org to my students that is why I am studying this professional development course. Thank you.

Holly Sullivan - Science, Health, and PE Coordinator for Lexington District One in Lexington, SC. I’m helping with a morning Coding club at a local elementary. I plan to use Code.org as our club curriculum.

Hola!

Mi nombre es Daniela, vivo en Calera de Tango y trabajo en Santiago centro, Chile. enseño en tercero y cuarto básico, varias asignaturas entre esas se encuentra tecnología, la cual comenzaré a aplicar Code.org, por lo mismo estoy interesada en ser parte de esta comunidad y asi mantenerme comunicada y actualizada sobre esta forma de trabajar.

Saludos!

Hi, I’m Allison from Australia. I’ll be teaching coding next year for K - 6 students and want to get prepared by doing this code.org professional development

Hello, my name is Stephanie. I live in Maryland and teach 3rd grade. I am taking this course because for the first time we will teach coding to our students.

1 Like

Hello everyone, I am Annette Haynes and I currently live in Arizona. I teach 7th and 8th grade in Mesa Arizona. I teach many different subjects including computer programming and app development, web design, graphic design and sewing. I am interested in sharing ideas with like minded teachers.
I have one daughter and one granddaughter. My husband and I love to ride our motorcycle across the country. We have one cat and are looking forward to retirement.

Hey! We’re at the same school! See you on Monday!

1 Like

Hi!
My name is Rebecca. I am a first grade teacher in Silver Spring, MD. My school is teaching coding for two marking periods and so hopefully this training will prepare me. Nice to meet everyone.